Wens Oppas Almere
ADRES
Wens Oppas Almere
Helgolandstraat 4
1339 ST Almere
Algemene
voorwaarden
Artikel 1 – Definities
1.1 Opdrachtnemer: Wens Oppas Almere
1.2 Opdrachtgever: bezitter van de huisdieren.
1.3 Opdracht: het verzorgen van/oppassen op de huisdieren van
opdrachtgever tijdens afwezigheid/vakantie op het huisadres van
opdrachtgever.
Artikel 2 –Persoonsgegevens
Zie ons Privacy statement
Artikel 3 – Omgang met sleutels
3.1 Er wordt zeer zorgvuldig omgegaan met de sleutels. Sleutels
dienen zonder herkenningspunten (labels e.d.) aangeleverd te
worden, zodat deze bij eventueel verlies niet naar uw woonadres
kunnen leiden.
3.2 Opdrachtnemer zal de sleutels nooit ter beschikking stellen aan
derden, anders dan de medewerkers van opdrachtnemer. Bij
onverhoopt verlies wordt contact opgenomen met opdrachtgever.
Artikel 4 - Rechten en plichten opdrachtnemer
4.1 Wens Oppas Almere is niet aan te merken als eigenaar van het
huisdier. Wens Oppas Almere is door eenmalige ondertekening van de
overeenkomst, gemachtigd om tijdens alle oppasperiodes het huisdier
te verzorgen.
4.2 Verzorging van planten en andere zaken in de woning zal
geschieden naar best mogelijk kunnen van Wens Oppas Almere. Wij
aanvaarden echter geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele
schade ontstaan aan planten of andere zaken in de woning gedurende
de opdrachtperiode.
4.3 Bij ziekte of overlijden van uw huisdier of inschakeling van een
dierenarts, neemt Wens Oppas Almere contact op met de
opdrachtgever of zijn/haar contactpersoon. Wanneer de
opdrachtgever/contactpersoon niet direct bereikbaar is, heeft Wens
Oppas Almere het recht te handelen naar eigen goedvinden.
4.4 Wens Oppas Almere zal alles doen wat in haar macht ligt, om op
de afgesproken dagen voor de huisdierenverzorging/oppas, ingeval
van ziekte o.i.d. voor vervanging te zorgen. Indien dit door ernstige
omstandigheden niet mogelijk is, zal Wens Oppas Almere er voor
zorgen dat opdrachtgever zo snel mogelijk op de hoogte gebracht
wordt van de situatie.
4.5 Wens Oppas Almere is niet aansprakelijk voor schade aan kooi,
kattenbak, vissenkom etc. of andere zaken in de woning, tenzij
nalatigheid van Wens Oppas Almere aantoonbaar is.
Artikel 5 - Rechten en plichten opdrachtgever
5.1 Opdrachtgever (eigenaar van de huisdieren) geeft Wens Oppas
Almere toestemming om het huis d.m.v. een sleutel te betreden.
5.2 Opdrachtgever zorgt ervoor dat het dier(en) jaarlijks de juiste
entingen ontvangt (is geen verplichting wel een advies) en vrij is van
ongedierte. 5.3 Opdrachtgever machtigt Wens Oppas Almere, om op
kosten van opdrachtgever, medische zorg te verschaffen wanneer
Wens Oppas Almere dit nodig acht. Indien blijkt dat een belangrijke
ingreep noodzakelijk is dan zal er, indien mogelijk ter beoordeling van
de zorgverlener, eerst contact met opdrachtgever worden gezocht.
5.4 Opdrachtgever dient er voor te zorgen dat al het benodigde voer
en overige benodigdheden, die nodig zijn om uw dier(en) optimaal te
kunnen verzorgen, ruimschoots in uw woning aanwezig zijn voordat u
uw woning verlaat.
5.5 Opdrachtgever dient latere terugkomst van vakantie/vertragingen,
zo spoedig mogelijk telefonisch te melden bij Wens Oppas Almere,
zodat zij de verzorging/oppas voort kunnen zetten. De
opdrachtperiode wordt dan automatisch verlengd. De meerkosten
zullen achteraf in rekening worden gebracht.
5.6 Indien opdrachtgever onverhoopt eerder terugkeert, wordt door
opdrachtnemer geen restitutie van niet genoten zorgdagen verleend.
5.7 Bij verzorgen van uw huisdieren, dient het inentingsboekje (indien
aanwezig) afgegeven te worden bij de sleuteloverdracht.
5.8 Voor een goede verzorging van huis en dier verzoeken wij u uw
huis schoon op te leveren en dier en huis moeten ongediertevrij zijn.
Artikel 6 – Aansprakelijkheidstelling
6.1 Opdrachtgever blijft te allen tijde zelf aansprakelijk voor het
huisdier(en)/woning.
6.2 Wens Oppas Almere is niet direct aansprakelijk bij inbraak in het
huis van de opdrachtgever, mits aantoonbaar gebruik is gemaakt van
de bij Wens Oppas Almere aanwezige sleutel welke door nalatigheid in
handen is gekomen van derden.
6.3 Opdrachtgever dient een inboedelverzekering te hebben en W.A.
verzekerd te zijn.
Artikel 7 – Betalingen
7.1 Alle prijzen weergegeven, zijn inclusief 21% BTW.
7.2 De vergoeding voor de diensten geleverd door opdrachtnemer
dient in zijn geheel vooraf te geschieden 14 dagen voor de
sleuteloverdracht per bank/giro, tenzij anders overeengekomen.
7.3 Annuleren is mogelijk tot 14 dagen voor aanvangsdatum, dit dient
schriftelijk/per email gemeld te worden. Binnen 14 dagen voor
aanvangsdatum zijn wij genoodzaakt u 50% van het totaalbedrag van
de verzorgingskosten in rekening te brengen. Annuleert u op de dag
dat de oppas moet beginnen, brengen wij u het totale bedrag in
rekening.
7.4 De nabetaling van extra kosten of diensten moet contant worden
afgerekend bij de sleutelteruggave of worden overgemaakt. De
factuur wordt klaargelegd op de laatste oppasdag.
7.5 Als regel geldt dat de gehele boekingsperiode berekend wordt, ook
als u onverwachts eerder terugkomt.
7.6 Voor de kerstdagen en 1 januari, hanteren wij 50% toeslag.
De meeste katten die buiten zijn,
willen naar binnen, en omgekeerd, en
vaak tegelijk.